Algemene voorwaarden

PUUR woonidee

 

Artikel 1. Toepasselijkheid 

Wanneer je iets koopt bij PUUR woonidee, doe je zaken met ons. Daarom willen we graag een aantal zaken met je afspreken. Deze afspraken worden gemaakt tussen jou en PUUR woonidee. Op onze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing. 

Artikel 2. Ons assortiment 

PUUR woonidee bepaalt de prijs, levertijd en voorraad van ieder artikel uit de webshop. Omdat een fout in een klein hoekje zit, rekenen we op je begrip wanneer er overduidelijk foutieve informatie wordt gecommuniceerd over een artikel. Alle prijzen zijn altijd inclusief btw. 

Artikel 3. De betaling 

De betaling verloopt direct online via Mollie over het hele bedrag, bedragen boven € 500 kunnen in een deelbetaling worden gedaan. Dit altijd in overleg met PUUR woonidee per mail op info@puurwoonidee.nl. Datum van afschrijving is het begin van de garantiedatum. 

Artikel 4. Ruilen of retourneren 

Volgens ons passen jij en je aankoop perfect bij elkaar, maar mocht je de match zelf toch niet zo succesvol vinden, dan kun je je aankoop altijd terugbrengen. PUUR woonidee hanteert bij retourneren de volgende voorwaarden:

  • Als je niet tevreden bent met een artikel, of wanneer het toch niet goed past in je interieur, heb je 14 dagen bedenktijd vanaf de dag ná aflevering. Zonder lastige vragen natuurlijk en is er niet geprobeerd een gebrek te herstellen. Indien er niet aan onze ruil- en retourvoorwaarden is voldaan dan behouden wij ons het recht voor om verzendingen terug te sturen en jouw de verzendkosten in rekening te brengen.
  • Een artikel dat je kocht in de webwinkel, kun je alleen op ons showroom/magazijn retourneren of omruilen, hiervoor heb je na de 14 dagen bedenktijd nog maximaal 14 dagen de tijd. Retourneer je aankoop altijd in de originele verpakking en met een aankoopbewijs. Je mag een ander artikel uitzoeken in ons showroom/magazijn , krijgt een cadeaubon of het aankoopbedrag terug, indien onbeschadigd. Het verzendrisico van het retourneren zijn voor de koper.
  • Kies je ervoor om het aankoopbedrag terug te krijgen, dan storten we het bedrag terug op de pinpas, creditcard of een cadeaukaart die je hebt gebruikt om te betalen. Een online aankoop kun je terugbrengen in de showroom/magazijn, maar mag je ook per post terugsturen (kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening). Bij een online aankoop storten we het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug via het bij aankoop gekozen betaalmiddel. Ook wanneer je het artikel in het showroom/magazijn retourneert. Maak de verpakking voorzichtig open en gooi ‘m niet weg, die hebben we nodig wanneer je het artikel terugbrengt.

 

Voor sommige artikelen maken we een uitzondering op de retourregels, deze mag je dus niet retourneren: 

  • Op maat gemaakte of op bestelling gemaakte artikelen 
  • Led-, gloei- en spaarlampen 
  • Levende planten of (droog)bloemen 
  • Alle artikelen uit PUUR woonidee KOOPJES 

 

Artikel 5. Garantie 

Natuurlijk krijg je bij ons de garantie waar je wettelijk recht op hebt met uitzondering van artikelen uit maatwerk en de KOOPJES. Datum van afschrijving is het begin van de garantiedatum. 

Artikel 6. Transport 

A ) Bij een besteding vanaf € 150 worden de producten gratis bezorgd*

B ) Bij een besteding vanaf € 1000 leveren we de nieuwe aankopen gratis bij je thuis en verzorgen wij een styling op locatie van maximaal 1 uur. Dit in combinatie met jouw eigen spullen.*

C ) Bij een besteding onder de € 150 komen er transportkosten bij kijken, dit is afhankelijk van het aantal en het gewicht. 

* Is het afleveradres binnen een straal van 40 km dan bezorgen wij gratis, buiten de straal van 40 km graag even contact opnemen met info@puurwoonidee.nl voor overleg van de mogelijkheden.

Levering is exclusief montage en worden standaard geleverd met een Drempelservice. Dit houdt in dat de goederen binnen in de gang over de eerste drempel worden geleverd. De geleverde goederen worden niet uitgepakt én verpakkingsmateriaal zal niet worden meengenomen. Levering in flat, appartement of bovenwoning? Wij leveren deze tot maximaal de 2e verdieping zonder lift. Daarnaast moet de doorgang groot genoeg zijn om het bestelde product op de gewenste plek te leveren.

Artikel 7. Betalen 

De betaling vindt direct online plaats via Mollie. Artikelen die op voorraad zijn, moeten volledig worden afgerekend voordat je ze meeneemt naar huis of laat bezorgen. Ook voor maatwerk geldt dat we geen aanbetalingen aannemen, maar dat we graag het volledige aankoopbedrag ontvangen voordat we de bestelling plaatsen bij onze leverancier. 

Artikel 8. Klachten 

Als je een klacht hebt, zoeken we graag zo snel mogelijk naar een oplossing. We nemen je klacht serieus en vragen je contact op te nemen met info@puurwoonidee.nl. Omschrijf het probleem duidelijk en zorg eventueel voor foto’s van het artikel zodat we je snel kunnen helpen. 

Artikel 9. Geschillen 

Als we er toch niet samen uit komen, vragen we een onafhankelijke partij om advies. Natuurlijk gaan we er niet van uit dat het zover komt. 

Artikel 10. Wijzigingen 

Alle wijzigingen met betrekking tot deze voorwaarden vermelden we op onze website www.puurwoonidee.nl.